Vedení účetnictví
Rozsah našich služeb si určujete vy, my se staráme
Nabízíme komplexní zpracování účetnictví v souladu s českou legislativou a jeho součástí mohou být i další služby, včetně poskytnutí průběžného účetního poradenství a poskytnutí administrativních služeb.
Vedení účetnictví zahrnuje
- účtování všech operací na základě získaných podkladů
- účtování přijatých a vydaných faktur, zápočtů, ostatních pohledávek a závazků
- účtování banky a pokladny, příprava bankovních příkazů
- účtování závěrkových operací
- kontrola dokladů a zůstatků položek účetních výkazů
- běžná komunikace s klientem, týkající se příslušných účetních dokladů
- zpracování a účtování cestovních příkazů
- vedení registru majetku pro účetní a daňové účely
- příprava pro evidenci k DPH (záznamní povinnost)
- zpracování měsíční nebo čtvrtletní obratové předvahy, rozvahy a výsledovky
- příprava individuálních reportů požadovaných klientem
- průběžná podpora účetnictví
- příprava přiznání k DPH, KH, SH
- zpracování statistických výkazů a výkazů pro banky
- příprava podkladů pro kontrolu ze stran státních institucí
- zastupování při kontrole na úřadech (FÚ, ŽÚ, ČSSZ, zdravotní pojišťovny)
Účetní poradenství
Nabízíme možnost konzultace a pomoci od účetních specialistů v oblastech:
- asistence a spolupráce při auditu společnosti
- oznámení o zákonných povinnostech, které se týkají účetnictví a placení daní
- komunikace za účelem vysvětlení položek z účetnictví, roční závěrky, daňového přiznání, komunikace s úřady
- řešení otázek souvisejících s nestandardními účetními případy, jako jsou přeměny, prodej (nájem) podniku nebo jeho části, vyčlenění odštěpného závodu apod., nebo vypracování stanoviska k ostatním složitým účetním případům
- pomoc při vypracování interních směrnic a metodiky vnitřních postupů a kontrolního systému
- zajištění školení vašich interních zaměstnanců v účetní oblasti
- revize a rekonstrukce účetnictví předchozích účetních období
Zpracování účetní závěrky a podkladů pro přiznání daně z příjmů právnických osob
Zpracování účetní závěrky je jednou z mnoha povinností všech společností. Účetní závěrku sestavíme v rozsahu vyžadovaném zákonem o účetnictví:
- sestavení finančních výkazů včetně přílohy v účetní závěrce
- příprava podkladů pro přiznání k dani z příjmů právnických osob
- dokladování inventarizace rozvahových účtů
- příprava podkladů pro audit společnosti a spolupráce s auditory
Kromě roční účetní závěrky vám zpracujeme také mimořádné účetní závěrky, např. v rámci procesu likvidace společnosti.
Administrativní činnost
Pro komplexnost nabízených služeb vám rádi poskytneme činnosti spojené s administrativou vašeho účetnictví a podnikání. Rozsah daných služeb je dle požadavků klienta.
Nejčastěji poskytované služby:
- spravování datové schránky
- příjímání, tisk, odeslání vašich faktur
- komunikace s dodavateli z pohledu správnosti přijatých faktur
- komunikace s vašimi klienty při vystavování faktur
- odesílání vystavených faktur
- příprava objednávek a vystavení faktur
- import příkazů do bank bez možnosti autorizace
- archivace
Software využívaný pro vedení účetnictví
Pro vedení účetnictví využíváme ekonomický informační systém od společnosti Stormware Pohoda.